خانه / نمایش جزییات خبر

سردار باقرزاده :اگر از ابتدا جلوی تجاوزات اسرائیل گرفته می شد قطعا دامنه جنگ به لبنان کشیده نمی شد

سردار باقرزاده :اگر از ابتدا جلوی تجاوزات اسرائیل گرفته می شد قطعا دامنه جنگ به لبنان کشیده نمی شد
در جریان جنگ غزه اگر از ابتدا جلوی تجاوزات اسرائیل گرفته می شد قطعا دامنه جنگ به لبنان کشیده نمی شد و اگر الان هم کنترل نشود معلوم نیست دامنه این جنگ به کجا کشیده می شود ممکن است به کل منطقه یا حتی کل جهان کشیده شود و در این خصوص هیچ تضمینی وجود ندارد.
سردار باقرزاده درحاشیه دیدار با رئیس دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در تهران گفت:
نسخه درمان همه دردهای بشریت را انبیاء به ما داده اند که چطور دردهای بشریت باید درمان شود . ابو محمد حرانی در کتاب تحف العقول می آورد که خداوند به حضرت عیسی ع می فرمایند :
ای عیسی (ع) به ستم پیشگان بنی اسرائیل بگو چهره های خودتان را شستید ولی دلهای خود را چرکین کردید آیا مرا می فریبید ؟ یا بر من جسارت و گردن کشی می کنید ؟ خویشتن را برای مردم دنیا با عطر خوشبو می کنید ولی درونتان همانند مرداب گندیده است گویی که شما مردمانی مرده اید!
سردار باقرزاده با اشاره روایت دیگری از حضرت مسیح در خصوص جلوگیری از جنگ گفت :حضرت عیسی وصایایی دارند که می فرمایند: من به شما از روی حقیقت می گویم به راستی اگر آتش در خانه ای روی دهد ،پیوسته از خانه ای به خانه ای دیگر می رود تا آن هنگام که خانه های بسیاری به آتش کشیده شود مگر این که خانه اول را مراقبت کنند و آتش را در همان خانه اول خاموش کنند
همین طور است که اگر نخست ،جلوی ظلم یک ظالم گرفته شود دیگر ظالم بعدی ای پیدا نمی شود که بخواهد ظلم کند همانطور که اگر آتش در خانه ی اول مواد مورد اشتعال را پیدا نمی کرد؛ نمی توانست چیزی را بسوزاند.
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین در ادامه گفت: کلام خداوند به حضرت مسیح ع و تواصی ایشان به حواریون اشاره به وضعیت کنونی دنیا دارد که قلدرهای عالم با نقاب فریبنده و زیبای حقوق بشر حرف می زنند اما در عمل در درون جز ابراز حقد و کینه نسبت به بشریت چیزی را ارائه نمی کنند. یک سال است که درگیر مسائل غزه و لبنان هستیم .در لبنان روز گذشته 500نفر یکجا شهید شدند . در جریان جنگ غزه اگر از ابتدا جلوی تجاوزات اسرائیل گرفته می شد قطعا دامنه جنگ به لبنان کشیده نمی شد و اگر الان هم کنترل نشود معلوم نیست دامنه این جنگ به کجا کشیده می شود ممکن است به کل منطقه یا حتی کل جهان کشیده شود و در این خصوص هیچ تضمینی وجود ندارد. لذا کلام حضرت عیسی ع هشداری است به همه جامعه جهانی اعم از مسلمان ، مسیحی و یهودی . مسلمانان می دانند چه باید بکنند و تکلیفشان مشخص است .جهان اگر می خواهد در صلح باشد باید بداند عیسی علیه السلام چه می گوید.عیسی ع می فرمایند: جلوی جنگ را باید گرفت. از ابتدا باید کنترل کرد تا جنگ گسترده نشود همان طور که آتش را باید در همان نطفه خفه کرد.
وی در ادامه افزود :با توجه به جایگاه ژئوپلیتیکی لبنان که از قدیم ارتباط ما را با دنیای غرب از طریق دریای مدیترانه برقرار می کرد؛به همان دلیل اگر آتش جنگ اینجا گسترده تر شود قطعا دامنه آن اروپا را هم دربر خواهد گرفت . لذا کمیته بین المللی صلیب سرخ به موازات اقدامات سیاسی برای حل مشکلات انسانی باید در لبنان بسیج جهانی اعلام کند.
سردار باقرزاده اضافه کرد : با توجه به مجموعه حوادث تلخی که ایجاد شده از جمله انفجار پیجرها و بمباران های اسرائیل،مسئولیت صلیب سرخ دشوارتر شده است.اینجا دیگر محدودیت های غزه مطرح نیست و شما می توانید همه خدمات امدادی و پزشکی را از همه دنیا از طریق فرودگاه بیروت برای لبنان ارسال کنید.مجامع بین المللی عذری برای عدم کمک انسانی به مردم لبنان ندارند.

آقای ونسان کاسارد مسئول دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در تهران نیز در همین خصوص ضمن تایید سخنان سردارباقرزاده گفت :
سطح خشونت در منطقه بسیار بالا رفته و این بسیار ناراحت کننده است و شرایط به گونه ای است که هیچ پایانی هم برای زمان این جنگ مشخص نیست .لذا اقدام به کمک رسانی به مردم لبنان را ماموریت خود می دانیم ما تمام تلاش و فشار های سیاسی خود را در سازمان ملل برای فشار به اسرائیل برای پایان دادن به جنگ انجام دادیم
کاسارد افزود : ما روزانه با حزب الله لبنان و جمعیت بهداشت لبنان در تماس هستیم و توانستیم بیشتر از همه مجامع بین المللی فعالیت کنیم.
۳ مهر ۱۴۰۳
روابط عمومی کمیته جستجوی مفقودین |
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۳
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید